Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı

Görev ve Sorumluluklar

5018 Sayılı Kanunun “Mali hizmetler birimi” baÅŸlıklı 60’ıncı maddesinde belirtilen görevlerin üniversitelerde, Strateji GeliÅŸtirme Daire BaÅŸkanlığınca yerine getirileceÄŸi 5436 sayılı Kanun’un 15’inci maddesinde hükme baÄŸlanmıştır.

Bu doÄŸrultuda çalışma esaslarımız, 18.02.2006 tarih ve 26084 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Strateji GeliÅŸtirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik” ile belirlenmiÅŸtir.

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 60’ıncı maddesi, 5436 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde DeÄŸiÅŸiklik Yapılması Hakkında Kanun’un 15’inci maddesi ve Strateji GeliÅŸtirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik uyarınca Daire BaÅŸkanlığımızın görevleri ÅŸunlardır:

  1. Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde idarenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluÅŸturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak
  2. İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliÅŸtirmek ve bu kapsamda verilecek diÄŸer görevleri yerine getirmek
  3. İdarenin yönetimi ile hizmetlerin geliÅŸtirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak
  4. İdarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araÅŸtırması yapmak, hizmetlerin etkililiÄŸini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araÅŸtırmalar yapmak
  5. Yönetim bilgi sistemlerine iliÅŸkin hizmetleri yerine getirmek
  6. İdarede kurulmuÅŸsa Strateji GeliÅŸtirme Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek
  7. İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek
  8. İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluÄŸunu izlemek ve deÄŸerlendirmek
  9. Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneÄŸin ilgili birimlere gönderilmesini saÄŸlamak
  10. Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına iliÅŸkin verileri toplamak, deÄŸerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak
  11. İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil iÅŸlemlerini yürütmek
  12. Genel bütçe kapsamı dışında kalan idarelerde muhasebe hizmetlerini yürütmek
  13. Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak
  14. İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara iliÅŸkin icmal cetvellerini düzenlemek
  15. İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım deÄŸerlendirme raporunu hazırlamak
  16. İdarenin, diÄŸer idareler nezdinde takibi gereken malî iÅŸ ve iÅŸlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak
  17. Malî kanunlarla ilgili diÄŸer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri saÄŸlamak ve danışmanlık yapmak
  18. Ön malî kontrol faaliyetini yürütmek
  19. İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliÅŸtirilmesi konularında çalışmalar yapmak; üst yönetimin iç denetime yönelik iÅŸlevinin etkililiÄŸini ve verimliliÄŸini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak
  20. Bakan ve/veya üst yönetici tarafından verilecek diÄŸer görevleri yapmak

webtasarım - 2024 © - ADÜ Bilgi İşlem Web Tasarım Grubu