Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

Tarihçe

Birimin Tarihsel GeliÅŸimi

Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığı, 10.03.1997 tarihinde yaklaşık 100 m2 lik bir alanda 2 adet personel ile faaliyete geçmiÅŸ olup, 124 Sayılı YükseköÄŸretim Üst KuruluÅŸları ile YükseköÄŸretim Kurumlarının İdari TeÅŸkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 34. maddesince kurulmuÅŸtur. 1997 yılı sonunda 3 adet ana bilgisayar ve yaklaşık 80 adet bilgisayarı bulunan ve aynı bina içindeki Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığı, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığı ile EÄŸitim Fakültesinde bulunan bazı bilgisayarlara 14400 bps hız ile internete baÄŸlanıyorlardı.

1998 yılında, Fen Edebiyat Fakültesi, EÄŸitim Fakültesi, Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığı ile Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığı 64 kbps frame-relay ULAKNET hattı üzerinden internete baÄŸlanmaktayken,

1999 yılında, ULAKNET üzerinden internet baÄŸlantı hızımız 256 kbps’a ulaÅŸmış, mevcutlara Tıp Fakültesi ile Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteside eklenmiÅŸtir.

2000 yılında, ULAKNET üzerinden internet baÄŸlanan okullarımıza, Çine MYO., Aydın SaÄŸlık YO., Aydın SaÄŸlık Hiz.MYO, ile Ziraat Fakültesi de eklenmiÅŸ, Ulusal Akademik AÄŸ ve Bilgi Merkezi MüdürlüÄŸü organizasyonunda, Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığı ev sahipliÄŸi ile Turizm İşletmeciliÄŸi ve Otelcilik Yüksekokulunda, 26 Üniversiteden idari ve akademik ünvanlı personelin katılımları ile toplam 44 kiÅŸiye, 2 hafta süreli “Kurumsal web sitesi tasarımı ve PHP ile web uygulamalarını geliÅŸtirme” konularında eÄŸitim verilmiÅŸtir.

2001 yılında, tüm yerleÅŸkelerimizin internet baÄŸlantıları tamamlanmıştır. Merkez Kampüsteki tüm birimlerle Veteriner Fakültesini, Tıp Fakültesini, Ziraat Fakültesini ve Yenipazar MYO.nu birbirine ve internete baÄŸlayacak wireless sistemi kurulmuÅŸ, üniversitemiz öÄŸrencileri için mail server hizmete açılmıştır.

2003 yılında, Nisan-2002 tarihinde Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığı- Yazılım GeliÅŸtirme Grubu tarafından yazılmaya baÅŸlanan “ÖÄŸrenci İşleri Bilgi Sistemi Projesi”, 13.06.2003 tarihinde test aÅŸamaları bitirilerek yeni dönem öÄŸrenci kayıtlarında kullanılmaya baÅŸlanmıştır. Üniversitemiz internet baÄŸlantısı 1024 kbps ‘dan 8096 kbps hıza ulaÅŸmıştır.

2004 yılında, “Akademik Bilgi Sistemi” projesi yazılarak, faaliyete geçirilmiÅŸ, uygulamada görülen aksaklıklar zaman içinde giderilerek hizmete sunulmuÅŸtur.

2006 yılında, Basın Halkla iliÅŸkiler birimi ile ortak çalışma yapılarak üniversitemizde düzenlenen etkinliklere ait görüntüler dijital ortama aktarılmış bu kapsamda yapılan çalışmalar, http://bilimtv.adu.edu.tr adresinde yayına sunulmuÅŸtur.

2007 yılında, Üniversitemiz internet baÄŸlantısı 34.000 kbps hıza ulaÅŸmıştır. Personel ve öÄŸrencilerimiz, yemekhanelerde akıllı kart teknolojilerini kullanmaya baÅŸlamışlardır.

2008 yılında, Nesne Tabanlı Programlama (OOP) ile İleri Seviye Web Uygulama GeliÅŸtirme - SQL Server 2005 Reporting Service ile Raporlama konularında yazılımcı personelimize sertifikalı eÄŸitim verdirilmiÅŸtir. “ADÜ BiliÅŸim Kaynakları Kullanım Yönergesi” kapsamında yeniden yapılanan üniversitemiz aÄŸ alt yapısı ile oluÅŸan deÄŸiÅŸiklikler sistemde bulunan sayfalara uyarlanarak, web sayfaları ile ilgili gerekli çalışmalar tamamlanmıştır.

2012 yılında 33 adet ana bilgisayar ile tüm Aydın ilini kampus olarak gören dağınık kampus yapılanmasında 21 adet metro Ethernet baÄŸlantısı, merkez kampüs de 1 GB ile 10 GB arasında deÄŸiÅŸen hızlarda fiber optik baÄŸlantıları ve 155 Mbps ULAKNET (Ulusal Akademik AÄŸ Networkü) internet baÄŸlantısı ile büyük bir aÄŸ alt yapısını iÅŸleten, yazılım, mail, web ve internet hizmetleri ile hizmet envanterini arttıran Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığımız, Türk Telekomünikasyon kurumundan “Yer SaÄŸlayıcı” belgesini (Belge No:YS-(936)) alarak, biliÅŸim servislerini iÅŸleten ve hizmetlerini veren ciddi bir yapılanma içine girmiÅŸtir.

2016 yılında, amacını bilgi teknolojilerini tüm yönleriyle tartışmaya açmak, deneyimleri paylaÅŸmak, eÄŸitmek ve biliÅŸim politikalarına katkıda bulunmak olarak özetleyebileceÄŸimiz, ulusal boyutta düzenlenen akademik biliÅŸim 2016 konferansının 18. sini üniversitemiz ev sahipliÄŸinde gerçekleÅŸtirdik. Ülkemizden ve Türki Cumhuriyetlerden, akademisyenler, belediyelerden, hastanelerden, üniversitelerden, kamu kurumlarından ve özel sektörden, bilgi iÅŸlem merkezlerinin yöneticileri, çalışanları, kütüphaneciler, eÄŸitimciler, satın alma, kiralama, lisanslama vb. hizmetleri yürüten personeller, öÄŸrenciler ile biliÅŸim konusuna ilgi duyan herkesin katılımına açık olan konferans ve konferans öncesi kurslara; 111 eÄŸitmen, 1620 kursiyer, 549 bildiri sahibi ile 5000 den fazla ziyaretçi ile 2 ana sponsor, 2 gold sponsor, 29 silver sponsor ile 25 bronz sponsor olmak üzere 58 sponsor firma katılmıştır.

Üye kurumlar arasında aÄŸ kullanıcılarının kolaylıkla geçiÅŸ yapabildiÄŸi, RADIUS tabanlı altyapı üzerinden 802.1x güvenlik standartlarını kullanarak, üye kurumların kullanıcılarının, dünyada diÄŸer üye eÄŸitim kurumlarında da aÄŸ kullanımını amaçlayan “Eduroam” (Education Roaming- EÄŸitim gezintisi) üyeliÄŸi için, “Avrupa Eduroam Konfederasyonu” na baÄŸlı “ULAKBİM” ile “eduroam Türkiye Katılım SözleÅŸmesi” 24 haziran 2009 yılında imzalanmıştır. Ülkemizdeki tüm üniversiteler içinde 9. Sırada bu alt yapıyı kuran üniversitemiz eduroam servis hizmetini, 2015 yılına kadar sadece merkez kampüste vermiÅŸ, 2018 yılında, 24 yerleÅŸke ve kampüsü içinde barındıran üniversitemizde, idari ve akademik alanlarda, 237 adet Aruba, 242 adet Huawei kablosuz eriÅŸim cihazı ile, EDUROAM (Education Roming) hizmetini tüm yerleÅŸkelerde eriÅŸilebilir hale getirilmiÅŸtir.

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Akıllı Güvenlik Projesi

2023 yılı ve devamında “Akıllı Güvenlik Kamera ve GeçiÅŸ Kontrol Sistemleri Çözümü” ile kampüs eÄŸitim sahaları, öÄŸrenci yurtları, sosyal yaÅŸam alanları, otoparklar, hastane ve halka açık diÄŸer kampüs tesislerinin uçtan uca 7/24 dijital ortamda güvenliÄŸinin saÄŸlanması hedeflenmiÅŸtir. Proje içeriÄŸinde geniÅŸ kapsamlı video analiz teknolojileri ile plaka tanıma, kiÅŸi/araç sayma, yüz tanıma, kayıp/fazla nesne algılama, giriÅŸ-çıkış kontrol destek sistemleri, sınır/özel bölge ihlalleri tespiti ve kampüs sahalarındaki hareketlilikler üzerinde geniÅŸ kapsamlı raporlama ve anlık ihbar sistemleri yer almaktadır.

“Kamera Güvenlik Sistemi” projesi ile geniÅŸ kapsamlı video analiz teknolojileri ile plaka tanıma, kiÅŸi/araç sayma, yüz tanıma, kayıp/fazla nesne algılama, giriÅŸ-çıkış kontrol destek sistemleri, sınır/özel bölge ihlalleri tespiti ve kampüs sahalarındaki hareketlilikler üzerinde geniÅŸ kapsamlı raporlama ve anlık ihbar sistemleri yer almaktadır. Sistem önümüzdeki yıllarda tüm yerleÅŸkelere yaygınlaÅŸtırılarak diÄŸer yerleÅŸkelerin aynı anda merkez kampüs güvenliÄŸi tarafından da izlenebilirliÄŸi saÄŸlanacaktır.

“Güvenli Kampüs” Projesi kapsamında, Kampüs alanı içerisinde sınırların belirlenmesinin ardından Üniversitemiz Merkez Kampüsü; “EÄŸitim Kampüsü” ve “SaÄŸlık Kampüsü” olarak iki bölgeye ayrılmıştır. Üniversitemiz Merkez Kampüsünde, “Kamera Güvenlik Sistemi” ve “GeçiÅŸ Kontrol Sistemi” Uygulamalarının devreye alınmasıyla birlikte, 8 Ocak 2025 tarihi itibariyle, TC Kimlik Kartı / Pasaport / Mobil Uygulama sistemleri ile “Kartlı GeçiÅŸ Sistemi” uygulamasına baÅŸlanmıştır.

Bilgi Yönetim Sistemi

Aydın Adnan Menderes Üniversitesinde yapılan tüm iÅŸ ve iÅŸlemlerin doÄŸru ve hızlı ÅŸekilde yapılması amacıyla e-üniversite çalışmalarını kendi imkanları ile sürdürmektedir. Nisan-2002 tarihinde “ÖÄŸrenci Bilgi Sistemi Projesi” nin yazılması ile baÅŸlayan süreç, günümüze halen geliÅŸmeye devam etmektedir. Özellikle 2018 ve 2023 yıllarında yapılan yatırımlarla alt yapı imkanlarının da geliÅŸtirilmesi, önümüzdeki dönemlerde bu sürecin devam edeceÄŸine olan inanç, e-üniversite çalışmalarının hızlanmasını saÄŸlamıştır.

(https://www.adu.edu.tr/tr/euniversite)

Bu kapsamda 2023 yılı itibariyle; Üniversitemiz tarafından halen kullanılmakta olan programların; (PERBİS, AKBİS, EDBİS, vb.), üniversitemizin ihtiyaçlarını karşılamak üzere, kendi imkanlarımız ile geliÅŸtirilmesine devam edilmektedir.

Üniversitemizde tüm süreçleri destekleyen entegre bilgi yönetim sistemin kurulması ile Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığının misyon ve vizyonu doÄŸrultusunda hazırlanan, Bilgi İşlem Hizmetleri prosedürü kapsamında, Bilgi GüvenliÄŸi Yönetim Sistemi Politikaları ve Bilgi GüvenliÄŸi Politikası çerçevesinde, Yazılım- Proje GeliÅŸtirme Prosedürü, Yazılım Servis Hizmetleri Prosedürü, Donanım Servis-Bakım- Onarım Hizmetleri Prosedürü, AÄŸ ve Altyapı Sistemleri Kurma GeliÅŸtirme Prosedürleri, iÅŸ akışlarını kullanarak alanına giren kurumsal bilgi kaynaklarını yönetmektedir.

(https://idari.adu.edu.tr/db/bilgiislem/default.asp?idx=333531)

Üniversitemizde e-devlet sürecinde (https://www.adu.edu.tr/tr/euniversite) e-üniversiteye ulaÅŸma vizyonumuza uygun olarak kendi imkanlarımızla sürdürdüÄŸümüz çalışmalar sonucu Üniversitemizde, e-devlet entegrasyonlu olarak ;Personel Bilgi Yönetim Sistemi (PERBİS), ÖÄŸrenci Bilgi Yönetim Sistemi (OBİS), Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), Mezun Bilgi Sistemi (Mezunbis) , Arıza/Servis Takip Sistemi, Yönetim Bilgi Sistemi (YÖNBİS),Etkinlik Yönetim Sistemi, Ek ders ve Fazla Mesai Hesaplama Sistemi gibi modüller geliÅŸtirilmiÅŸ/kurulmuÅŸtur. Üniversitemize servis edilen tüm Bilgi Sistemleri ile bütünleÅŸik bir ÅŸekilde çalışan, bu sistemlerinden gelen birim, personel, öÄŸrenci, lisansüstü aday baÅŸvuru, katkı payı / öÄŸrenim ücreti ödeme vb. verilerini derleyerek kurum/birim yöneticilerine istenilen bilgileri dinamik olarak raporlayan, istatistikler içeren arayüzler kullanılmaktadır. Bilgi yönetim sistemi, mevcut veriler üzerinden yapılacak çalışma ile geçmiÅŸten günümüze her türlü veri analizine açıktır. Bu kapsamda kalite yönetim süreçlerinde ihtiya&ç; duyulacak raporlamaları üretebilecek kapasiteye sahiptir. Veri tabanlarında, kimin ne zaman, hangi metotla ve hangi içeriÄŸe ulaÅŸtığına dair loÄŸlar tutulmaktadır. Veri güvenliÄŸi ile ilgili olarak, THreat DDOS gibi ataklara karşı koruma mevcuttur. Toplanan veriler DMZ bölgede IPS ve Firewall arkasında güvenli Storage’lar üzerinde toplanmaktadır. Veri tabanları yetkilendirmelerinde güçlü ÅŸifreler kullanılmakta, ÅŸifreler periyodik olarak deÄŸiÅŸtirilmektedir. Veri tabanı sunucularında güvenlik güncelleÅŸtirmeleri bekletilmeden yapılmaktadır. Verilerin imajları farklı bir storage (depolama ünitesi) üzerinde yedeklenmektedir. Bilginin elde edilmesi, kayıt edilmesi, güncellenmesi ve paylaşılmasına iliÅŸkin tanımlı süreçler; Her bilgi yönetim sistemi modülü/otomasyonu yürüttüÄŸü hizmet alanıyla ilgili birim/birimlerden gelen yetkiye dayalı ve ilgili birimler tarafından tanımlanmış olan süreçler ve prosedürler kapsamında yapılan bilgi giriÅŸleriyle sistemlerde kayıtlanmakta ve güncellenmektedirler. Bilgi Yönetim Sistemlerimizde paydaÅŸlar tarafından yapılan tüm giriÅŸ ve yapılan tüm iÅŸlem log ları 5651 sayılı yasa kapsamında tutulmaktadır. Birimimiz hizmet süreçleriyle ilgili iç ve dış diÄŸer paydaÅŸlarla olan iliÅŸkiler tanımlı prosedürler kapsamındadır.

Yönetim Bilgi Sistemi ile bilgi sistemlerimizin çoÄŸunun birbirleriyle haberleÅŸmesi saÄŸlanarak, istatistiksel anlık bilgilere ulaşılabilmekte üst yönetime raporlanabilmektedir. Toplumla iletiÅŸim kurmayı ve bilgi alışveriÅŸi yapmayı amaçlayan bu sosyal paylaşım platformları üniversite idare personeli tarafından yönetilmektedir. Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube resmi hesaplarında yer alan bilgiler güncel, doÄŸru ve güvenilirdir. Özellikle üniversite tercih döneminde, sosyal medyanın gençler tarafından önemli bir bilgi kaynağı olarak kullanılması sebebiyle sosyal medya hesapları önem taşımaktadır. Ayrıca kriz anlarında da konudan hemen haberdar olmak ve doÄŸru iletiÅŸim stratejisi oluÅŸturmak açısından önemlidir. Ayrıca, üniversiteye baÄŸlı farklı birimler tarafından basımı ve dağıtımı gerçekleÅŸen kitapçık, gazete ve dergiler https://www.adu.edu.tr/tr/aduhaber yoluyla da topluma faaliyetler hakkında bilgiler sunulmaktadır. İlgili birim tarafından basına servis edilen duyurular da düzenli olarak gönderilmektedir

Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığı, ISO/IEC 27001 Bilgi GüvenliÄŸi Yönetim Sistemi kapsamında sertifikalandırılmış olup ISO/IEC 27001 Bilgi GüvenliÄŸi Yönetim Sistemi Standardı uygulanabilirlik bildirgesi, bilgi güvenliÄŸine iliÅŸkin politika, süreçler, prosedürler ve talimatlar oluÅŸturulmuÅŸ ve yürürlüÄŸe konmuÅŸtur. Genel süreç ve uygulamalar sistem standart dokümantasyon ve prosedürlerine göre iÅŸletilmektedir. Ayrıca Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığı, “ISO/IEC 20000-1 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi” standardı ile sertifikalandırılarak, paydaÅŸlarına en iyi hizmeti sunduÄŸunu da belgelemiÅŸtir. 6698 sayılı KiÅŸisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında Üniversitemizde KiÅŸisel verilerin korunmasına iliÅŸkin süreçlerinin kurumsal düzeyde koordinasyonun saÄŸlanması ve çalışmaların yapılarak sürecin yürütülebilmesi ve sürdürülebilirliÄŸinin saÄŸlanması için “ADU KVKK Komitesi İç Yönergesi” ile KVKK komisyonu oluÅŸturulmuÅŸtur.

Bilgi İşlem Daire BaÅŸkanlığı tarafından Üniversitemizde kullanılan elektronik bilgi sistemlerinin güvenliÄŸini saÄŸlamaya yönelik güvenli ve akıllı kampüs uygulaması için gerekli alt yapı çalışmaları yapılmaktadır. KiÅŸisel ve gizli verilerin güvenliÄŸini (https://idari.adu.edu.tr/kvkk/) saÄŸlamaya yönelik süreçler belirlenmiÅŸtir. Üniversite içinden veya Üniversite dışından eriÅŸim için yetkiler tanımlı olup, güncel güvenlik yazılımlarıyla kullanıcı ve sunucu sistemlerinde koruma saÄŸlanmaktadır. Yedekleme politikalarına uygun olarak verilerin yedekleri günlük olarak alınmakta ve saklanmaktadır.

Bilgi Yönetim Sistemi Olgunluk Düzeyi

Kurumda kurumsal bilginin edinimi, saklanması, kullanılması, iÅŸlenmesi ve deÄŸerlendirilmesine destek olacak bilgi yönetim sistemleri oluÅŸturulmuÅŸtur.

Kanıtlar

Üniversite Veri Merkezi

Ülkemizde yaÅŸanan deprem felaketi nedeni ile depremin yaÅŸandığı üniversitelerden edilen tecrübe kapsamında, üniversitemiz merkez sisteminde saklanan verilerin, coÄŸrafi uzaklığı olan bir baÅŸka üniversitenin sistem merkezinde yedeklenmesi için gereklidir.

Telecommunications Industry Association, ANSI (American National Standards Institute) tarafından akredite edilmiÅŸ bir kuruluÅŸtur. Bu kuruluÅŸ 2005 yılında, merkezi sistem alt yapısını tanımlayan veri merkezlerini geliÅŸmiÅŸliklerine göre dört seviyeye sınıflandırmıştır. Bu standartlar 2008 ve 2010 yıllarında güncellenmiÅŸtir. Basit bir veri merkezi Tier1, mükemmel denebilecek neredeyse hiç kesintisiz çalışan veri merkezi ise Tier4 olarak seviyelendirilmiÅŸtir. TIER 3 sertifikası, sektörde en sık görülen sertifika seviyesidir, genelde üniversiteler gibi orta ölçek ve üstü veri merkezleri bu sertifikaya sahiptir.

Tier 3 Seviyesi

  • Yedek enerji ve iklimlendirme sistemleri içerir.
  • Yedek hizmet saÄŸlayıcıları içerir.
  • 72 saatlik bir enerji kesintisine karşı dayanabilir.
  • Herhangi bir çökme durumunda 96 dk. da sistem hizmete alınmalıdır
  • Tahmini %99,982 kullanılabilirlik sunmaktadır. (Yılda max 96 dk kesinti)

Üniversitemiz mevcut sistem alt yapısı TIER 3 seviyesinde güvenlik sertifikasına sahip olabilecek mevcut sistemi yedekleyecek donanımsal alt yapı yatırımına ihtiyaç bulunmaktadır.

Sistem Mimarisi Donanımları

İşlem ve hesaplama kapasitesine sahip sunucular, Yeni Nesil Güvenlik Duvarı (NGFW) Donanımları, Veri Depolama Donanımları (Storage), Yüksek Kapasiteli AÄŸ Anahtarları, IP Kamera, Kesintisiz Güç Kaynakları(KGK), Yük Dengeleme Donanımları.

Sistem Mimarisi

Sistem mimarisinde, mevcut kullanılan sisteme ilave donanım ve yazılımlar planlanarak maliyet düÅŸürülmüÅŸtür. SanallaÅŸtırma teknolojileri ile desteklenen yedekli ve dağıtık mimarilerinin kullanılması hedeflenmektedir. Ayrıca Kritik verilerin ve kritik sistemlerin yedeklenmesi için ayrı sunucu mimarilerine sahip yedekleme sistemlerinin kullanılması öngörülmektedir.

Ağ Altyapısı

AÄŸ mimarisinde kurum mevcut aÄŸ sistemi ile sorunsuz olarak entegre olan, yüksek bant geniÅŸliÄŸi saÄŸlayan tam yedekli aÄŸ mimarisinin kullanılması öngörülmektedir. Tüm bu mimariler kurum sistemleri ile tam uyumlu olabilen böylece mevcut kurum sistem kapasitelerinin de geniÅŸletilmesine destek olabilecek, aynı zamanda hedeflenen projenin geniÅŸleme hedeflerine de uygun olarak tasarlanmış teknolojiler olacaktır.

Güvenlik

Mevcut yeni nesil güvenlik duvarı kapasite ve kabiliyetleri ile ileri düzey güvenlik saÄŸlamaktadır. Yeni Nesil Güvenlik Duvarı çözümü ile geleneksel güvenlik duvarı özellikleri yanı sıra kimlik yönetimi, anti virüs, detaylı paket analizi, saldırı tespit ve önleme (ıps), vpn, ssl, web filtreleme, bant geniÅŸliÄŸi yönetimi gibi pek çok geliÅŸmiÅŸ güvenlik teknolojilerini tek bir sistem altında birleÅŸtirerek güçlü bir güvenlik altyapısı oluÅŸturulması hedeflenmektedir.

T.C. CumhurbaÅŸkanlığı 2019/12 sayılı “Bilgi ve İletiÅŸim GüvenliÄŸi Tedbirleri” genelgesi kapsamında; T.C. CumhurbaÅŸkanlığı Dijital DönüÅŸüm Ofisi BaÅŸkanlığı’nın Temmuz 2020’de yayınladığı Bilgi ve İletiÅŸim GüvenliÄŸi Rehberi’ne göre, kurumların yapmış olduÄŸu çalışmaları denetlemek üzere Ekim 2021 tarihinde “Bilgi ve İletiÅŸim GüvenliÄŸi Denetim Rehberi” hazırlanmıştır. Kamu kurumlarının Bilgi ve İletiÅŸim GüvenliÄŸi Denetim Rehberi'ne uygun olarak yılda en az bir kez uyum denetimlerini gerçekleÅŸtirmeleri ve içerisinde bulunan veriler (sızma testi vb.) nedeniyle üst derecede gizlilik seviyesinde bulunan raporun, rehberde belirtilen usul ve esaslara g&ore düzenlenmiÅŸ halde Dijital DönüÅŸüm Ofisine gönderilmesi hükmü yer almaktadır. Bilgi GüvenliÄŸi Yönetim Sistemi Politikamızda belirtildiÄŸi üzere; «Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nin akademik eÄŸitim - öÄŸretim faaliyetleri ile idari faaliyetlerini ve bu faaliyetlerine iliÅŸkin bilgi varlıklarını, bu varlıkların korunması amacıyla yürüttüÄŸü bilgi güvenliÄŸi kapsamındaki ilgili iÅŸ/hizmet süreçleri» aÅŸağıdaki projeler kapsamında Daire BaÅŸkanlığımızca kurulan kontrol altyapısı ile yürütülmektedir.

Sistem Mimarisi Şeması

webtasarım - 2024 © - ADÜ Bilgi İşlem Web Tasarım Grubu